• Betala med Klarna & Swish
  • Beställ innan kl 14 så skickar vi samma dag
  • Nyheter varje vecka

Vid köp i vår webshop har vi nu öppet köp tom 6 jan 2025 för att underlätta köp av julklappar. Du kan välja att byta till annan vara eller få pengarna tillbaka. Vid byte eller retur ska varan vara oanvänd med etiketter kvar och i oförändrat skick med original emballage. Följer inte varan dessa kriterier är det inte säkert att vi kan godkänna returen. Vi skickar med en returetikett i paketet så att du snabbt och enkelt kan returnera din vara. Returetiketten är förbetald av oss och använder du den tar vi ut en kostnad på 39 kr för returfrakten (gäller ej vid byten av storlek eller färg) och den summan dras av från varuvärdet när vi betalar tillbaka pengarna till dig. Försändelsen skall emballeras väl och tänk på att du som kund är ansvarig för returen så spara gärna inlämningskvittot från postombudet. Bifoga retursedeln i paketet för snabbare hantering av din retur. 

Vad kostar det att returnera en vara?

Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig och då går det självklart bra att returnera varan till oss. Du använder då retursedeln som du fick med i ditt paket. Returfrakten kostar 39 kr och den summan dras av från varuvärdet när vi betalar tillbaka pengarna till dig. Försändelsen skall emballeras väl och tänk på att du som kund är ansvarig för returen så spara gärna inlämningskvittot från postombudet.

Hur lång tid tar en retur?

En retur tar mellan 5-7 arbetsdagar med returfrakt och hantering på vårt lager. När returen är godkänd får du en bekräftelse via mail samt att ditt köp hos Klarna/Swish uppdateras.

Hur gör jag en retur? 

Vill du göra en retur på det du har beställt fyller du i returblanketten som ligger med i paketet. 

Fick du din leverans med PostNord ligger det med en returfraktsedel i paketet. 

Hur återbetalas mina pengar när jag returnerar en vara jag köpt online?

Återbetalning sker när vi tagit emot den returnerade varan. Har du valt att betala med kort kommer Klarna sätta tillbaka det aktuella beloppet på ditt Visa/MasterCard. Det kan ta mellan två och fem bankdagar innan pengarna syns på kontot. Om du har valt att betala med faktura kommer din faktura att justeras/makuleras beroende på om du skickat tillbaka delar eller hela din order. Vi rekommenderar att du loggar in på www.klarna.se och rapporterar en retur. På så vis ligger din faktura pausad i väntan på att din retur hanteras hos oss. Om det rör sig om en retur och du har betalt in pengarna till Klarna kommer Klarna kontakta dig för att genomföra återbetalningen.

Hur lång leveranstid har ni vid beställning online?

Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar inom Sverige med PostNord. 

Har ni skickat min beställning?

Så snart din beställning har lämnat vårt lager skickar vi dig ett e-postmeddelande om att varorna är på väg. Det finns även en länk i mailet där du kan spåra ditt paket.

Hur kan jag spåra min beställning?

Du spårar din beställningen genom det mail du får från oss när ditt paket har lämnat vårt lager. Det går även bra att spåra ditt paket på http://www.postnord.se ,fyll i det sändningsnummer du fick med din leveransbekräftelse via e-mail.

Hur vet jag när mitt paket har kommit fram till utlämningsstället?

Vi använder oss utav sms-avisering, När ditt paket har kommit till utdelningsstället så kommer du få ett sms skickat till din mobil.

Kan jag välja annan leveransadress än där jag bor?

Ja. När du väljer Klarna som betalningsmetod, kan du välja att leverera beställningen till en annan adress än faktureringsadressen. I kassan kommer du att få möjlighet att skriva in en separat leveransadress.

Min leverans är uppdelad i flera leveranser

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Jag vill reklamera en vara jag köpt hos er, hur gör jag? 

Skicka ett mail till info@worldofpadel.se med bild och namn på varan du vill reklamera. Skriv en kort beskrivning på vad som är fel på varan och varför du vill reklamera den. Bifoga även ditt ordernummer i mailet för snabbare hantering av ert reklamationsärende. 

När fylls en produkt på i lager?

Vårt sortiment varierar från säsong till säsong vilket betyder att de flesta varor fylls på löpande och beroende på produkttyp. Du kan lägga in en bevakning på den önskade produkten genom att klicka på "Slut i lager - Bevaka" och ange din mejladress. Då får du ett mejl från oss så snart produkten åter finns i lager.

Det är något som inte stämmer med min leverans

Om du märker att det blivit något fel med din beställning ber vi dig att kontakta kundtjänst tel 013-14 00 95. Vi gör vårt bästa för att lösa eventuella problem så snabbt som möjligt.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse via mail?

Ibland kan det vara så att mailen från oss hamnar direkt i din skräppost så kolla gärna där om du kan hitta din orderbekräftelse på din beställning. Du kan också lägga till World of Padel i dina kontakter med mailadressen info@worldofpadel.se för att undvika att vi hamnar i din skräppost. Det kan även bero på att du av misstag angivit fel mailadress i samband med din beställning.

Hur kommer jag i kontakt med kundtjänst?

Du når oss via mail på info@worldofpadel.se eller på telefon 010-1820880   

Vad har ni för fraktavgifter?

Vi skickar fraktfritt inom Sverige om du beställer varor för mer än 499 SEK. För orders under 499 SEK är frakten inom Sverige 79 SEK.